106 PK bij 4968 RPM

Zoals beloofd zouden wij de resultaten van de Red Shift 587 cams in een Harley-Davidson Screamin’ Eagle FLHXSE2 CVO Streetglide 2011 nog doorgeven. Het resultaat na de dynobank-meting was iets beter dan we zelf hadden verwacht. Dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat we de ECM-tuning hebben aangepast. Volgens specificatie zouden we met deze configuratie ca. 101 Pk moeten meten.

Wij kwamen uit op ruim 106 Pk bij 4968 Rpm. Het koppel was vergelijkbaar met de specs. Zeker niet verkeerd voor zo’n relatief eenvoudige (bijna bolt-in) aanpassing en we kunnen zeggen dat de documentatie van Zippers – zoals verwacht – correct is. 

291 Km/u

En dat ik 291 km/u heb gereden (zie foto hieronder): dit was natuurlijk op een (licht geremde) dynobank 😉

Tuning werkzaamheden

Ben je geïnteresseerd in tuning? Kom langs en laat je informeren over de mogelijkheden. Heb je ervaring en ga je zelf aan de slag? Kijk in de Pepper Parts webshop: klik hier

Algemene informatie: