1. HET CARBURATEUR-SYSTEEM
Als onafhankelijk specialist in Harley Davidson motorfietsen, hebben wij bijzondere aandacht voor het carburateur-systeem. Veel oudere modellen zijn uitgerust met een carburateur, zoals de originele CV-carburateur of een Mikuni. Wij beschikken over geavanceerde computer-gastestapparatuur waarmee wij deze carburateurs nauwkeurig kunnen afstellen. Dankzij onze unieke methode, analyseren wij de samenstelling van de uitlaatgassen in verschillende RPM-gebieden, waarmee wij bepalen of er aanpassingen nodig zijn aan de sproeierbezetting. Indien nodig, passen wij deze aan. Als de carburateur gedemonteerd moet worden, dan zullen wij deze ook grondig schoonmaken. Wij garanderen dat jouw Harley in topconditie zal zijn met onze professionele carburateur service.
2. HET INJECTIE-SYSTEEM
Bij Downtown American Motorcycles bieden wij professionele programmering van de ECU aan, zodat jouw motor optimaal presteert. Of het nu gaat om S&S VFI, ThunderMax, Screamin’ Eagle Race Tuner, Screamin’ Eagle Pro Super Tuner, Power Commanders, DirectLink, Diag4Bike, enzovoort. Wij zorgen ervoor dat jouw Harley optimaal is afgesteld. Wij gebruiken de nieuwste technologie, waaronder de dynamometer, om te tunen.
Met de toenemende populariteit van injectie-systemen, hebben wij ons gespecialiseerd in deze technologie. Wij beschikken over professionele kennis en uitgebreide ervaring op het gebied van HD injectie-systemen en bijbehorende software. Dankzij onze unieke methoden, zorgen wij ervoor dat jouw motor optimaal presteert, zowel qua vermogen als efficiëntie. Laat ons jouw motor optimaliseren en geniet van de ultieme rijervaring op jouw Harley!
Alle modellen en bouwjaren
De nieuwe modellen zijn alléén leverbaar met een injectie-systeem, waardoor het niet zo eenvoudig meer is om even ‘wat aanpassingen’ te maken aan de motorfiets. Als het luchtfilter, de uitlaten (of mufflers) of nokkenassen (blog, klik hier) bijvoorbeeld worden veranderd, dan is sofware-tuning vrijwel altijd nodig.
Wij kunnen ALLE Harley Davidson injectie-motoren afstellen/tunen (dus óók de oudere modellen, die nog werken met het Magneti Marelli systeem i.p.v. het Delphi systeem).
OFFICIEEL GECERTIFICEERD DOOR S&S
Glenn Kneefel (Gedipl. Software Engineer) heeft o.a. de S&S VFI Tuning trainingen gevolgd bij Zodiac in Mijdrecht en heeft het examen met een hoge score gehaald. S&S heeft enkele van haar beste trainers op dit gebied vanuit de VS naar Nederland gestuurd (waaronder Jon Olson van S&S). De cursus was exact hetzelfde zoals S&S (www.sscycle.com) deze ook geeft in La Crosse, Wisconsin Training Facilities. Downtown American Motorcycles behoort nu tot de weinige door S&S gecertificeerde VFI Tuning bedrijven in Europa.
Bij Downtown American Motorcycles kun je terecht voor het (her)programmeren van de ECM van je Harley. Wij maken gebruik van o.a.: Zippers Thundermax, S&S VFI, Harley Davidson Screamin’ Eagle Race of Pro Super Tuner, Diag4Bike, Powercommander, PowerVision, PowrPro.
PIGGY-BACK SYSTEEM
Als je zelf je uitlaten of inlaatsysteem (aircleaner/luchtfilter) heb gewijzigd – en je neemt genoegen met een gemiddeld goede afstelling – dan zou je ook gebruik kunnen maken van een ‘piggy-back-systeem’. Hiermee krijg je geen maximale tuning (of het is lastiger dit te bereiken), maar je Harley is wel voldoende afgesteld om bijvoorbeeld niet te rijk of te arm te staan. Als je een oplossing zoals een Fuelpak gebruikt, dan is dit voor velen zelf te doen. Je kunt ze vinden in onze webshop: klik hier